![]() |
![]() |
|
🔴🔵 مطالبه یا اعتراض؟ عده ای حق دارند بخاطر منافع اقتصادی ، عده ای حق دارند بخاطر منافع فرهنگی و کم توجهی به منطقه زندگیشان ، عده ای حق دارند بخاطر معضلات و آسیبهای اجتماعی 👈 از طریق مراجع قانونی پیگیر باشند 🔴 ولی عده ای که نماینده قانونی پیگیری مطالبات مردم و رابط مردم و مسوولان هستند باید پاسخ دهند که چه تدبیری را برای این متضررین اندیشیده اند؟
👈در راستای ایمن سازی و زیبا سازی حاشیه ریل چه کرده اند؟ 👈آیا توانسته اند ارتباط بالا و پایین راه آهن را بخوبی برقرار کنند؟ 👈 آیا توانسته اند امنیت جانی ساکنین حاشیه راه آهن را تامین کنند ؟ 👈 آیا توانسته اند بخشی از خدمات مورد نیاز ساکنین پایین راه آهن (درمانگاه ، عابر بانک ، بانک ، دستگاههای خدمات رسان ، ادارات دولتی ، پارکینگ ، کلانتری ، پارک ، سالن نمایش و... ) را تامین کنند؟ 👈 آیا توانسته اند در جهت بهسازی و نوسازی ساختمان های فرسوده این منطقه تسهیلات پرداخت کنند؟ آیا خوله کوه تاریخی را از بلاتکلیفی خارج کرده اند؟ 👈 آیا دبیرستان دخترانه و پسرانه در پایین ریل وجود دارد؟ 👈 آیا زیر گذر احداث شده در تقاطع 22 بهمن استاندارد لازم برای تردد خودرو و عابرین را دارد ؟ 👈 آیا می شود همه راههای ارتباطی پایین و بالای راه آهن بصورت زیر گذر باشد؟ 👈 آیا تدبیری برای جلوگیری از قفل ترافیکی ناشی از عبور قطارها و نزدیکی به تقاطع خیابان امام خمینی با علامه امینی ، شهید علی اکبر ، سید جمالدین اندیشیده شده است ؟ 👈 آیا راه آهن هیچ تکلیفی در قبال شهروندان ندارد؟ 🔵 دلنوشته نگارنده : بارها عرض کردم که بنده تخصص ندارم اما بجهت ارتباط با مهندسین گرامی اندک اندوخته و تجربه ای کسب کرده ام و مسائل تخصصی را تبدیل به زبان اجتماعی و قابل درک عمومی برای (خودم) میکنم.در اینجا نیز بعنوان فعال اجتماعی موارد را جمع بندی کردم پس امیدوارم جامعه پویای مهندسین خرده نگیرند. وقتی در دوره های مختلف نتوانستیم مطالبات را سازماندهی و هدفمند کنیم طبیعی است که ماجرا به اینجا ختم شود و یک مشکل تبدیل به معضل شود. پس سهم هر کدام از ما فعالان و مهندسین و مسوولان محفوظ است. کدامیک از ما خصوصاً مدعیان تخصص و کار بلدی در کدام زمان و در کدام سایت و نشریه و مرقومه به این مواردی که عرض کردم پرداخته ایم؟ درد مردم فقط انتقال ریل نیست ! درد مردم ، شکاف ایجاد شده ناشی از عبور ریل است ! درد مردم وعده های محقق نشده ای است که مدیرعامل سابق راه آهن در حضور نماینده سابق داده بودند در حالی که ما از پشت پرده جلسه مسوولان وقت در شب قبل از سفر اطلاع داریم . ادامه این بحث را در شرایط کنونی صلاح نمی بینم چرا که اگر به کیفیت اجرای پروژه های سابق و هدر رفت سرمایه ها بپردازیم ، برخی از مدعیان امروز بابت قصور دیروزشان شرمنده خواهند شد. http://tak-tek.blogfa.com/post/1038/ جمع-اعتراضی-و-درخواست-انتقال-یا-زیرزمینی-کردن-ریل-راه-آهن
رضا قموشی فعال اجتماعی و سیاسی
نظرات شما مخاطبین در خصوص این مطلب منتشر می شود برچسبها: راه آهن تاکستان |
||
+
نوشته شده در ۱۳۹۶/۰۹/۰۶ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|