![]() |
![]() |
|
🔴🔵 میزان توجه ما ایرانی ها به قوانین رانندگی است یا میزان اعتماد مدیران نسبت به قانونمداری ما ایرانی ها ؟ سرعت کاه در ایران عرفا سرعتگیر یا در واقع دست انداز نامیده می شود که انصافا تعبیر دست انداز برازنده تر است . از جمله نقاط کاربرد دست انداز ، مناطق تردد عابران و همچنین ورودی شهرها می باشد که با هدف کاهش حوادث برای پیاده ها ایجاد می شود .جدای از شکل ، نوع ، جنس و ارتفاع استاندارد دست اندازها که نباید موجب ورود آسیب به وسایط نقلیه شود ، بنظر می رسد که هنگام کار گذاشتن این دست اندازها دیدگاه منفی بر هدف مثبت غلبه دارد. با این توضیح که معمولا باید این تدبیر در لاین ورودی شهرها و مناطق مسکونی و پرتردد اندیشیده شود(شماره 1 تصویر) ولی شاهد هستیم که تلی از آسفالت با ارتفاع ناموزون در عرض خیابان و جاده انباشت می شود بگونه ای که هم لاین ورودی و هم لاین خروجی را پوشش می دهد ( مجموع شماره 1 و 2 تصویر)بنابراین از دوحالت خارج نیست ، یا ما ایرانی ها برای فرار از دست دست انداز ایجاد شده در لاین قانونی ، مسیر حرکت را به لاین مخالف(مسیر خروج از محدوده مسکونی) تغییر می دهیم تا از سرعت خودرو نکاهیم که خطر برخورد با عابر و خودروی مقابل را افزایش می دهد .یا اینگونه نیست و مدیران راهداری و پلیس راه به رانندگی ما ایرانی ها اعتماد ندارند ! که گزینه اول محتمل تر است.
|
||
+
نوشته شده در ۱۳۹۷/۰۱/۱۰ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|