🔴🔵اهم موضوعات مطرح شده در لایو زنده گفتمان توسعه مورخ ۱۴۰۰/۵/۲ با موضوع سواد رسانه ای
👈 سواد رسانه ای عبارتند از یک نوع درک متکی بر مهارت . بنابراین فعالان عرصه اینترنت و شبکه های مجازی می بایست به تناسب مهارتی که دارند اقدام به تولید و نشر مطالب نمایند .
👈 در سال ۲۰۱۶ حجم تبادل اطلاعات در فضای اینترنت ۴۴ میلیارد گیگابایت بوده که پیش بینی می شود این حجم در سال ۲۰۲۵ به ۴۶۳ میلیارد گیگابایت خواهد رسید . این در حالیست که حجم اطلاعات ۲۴ ساعت در حال حاضر با حجم ۶۰ ساله در گذشته (قبل از ورود تکنولوژی ارتباطات) مطابقت می کند .
👈 مدیران رسانه ای باید رابط بین مسوولان و مردم باشند و از ایجاد تقابل بین این دو خودداری نمایند .
همچنین انتشار اخبار و تولید خبر ، اظهار نظرها و تحلیلها می بایست منتج به افزایش سطح آگاهی مخاطبین گردد .
داشتن قدرت تحلیل ، آشنایی با رسانه های نوین ، ترکیب کار گروهی و تخصص ، حفظ امنیت کاربران و واقع بینی از دیگر ویژگی های مدیران رسانه ای می باشد .
👈 بالغ بر ۶۵ میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی دارند و از این تعداد ۴۹ میلیون ایرانی دارای گوشی های هوشمند می باشند . از سوی دیگر وجود ۵۷۰۰ رسانه فعال با ترکیب ۴۱۰۰ نشریه مکتوب و ۱۶۰۰ نشریه غیر مکتوب و ۳۰ خبرگزاری در شرایطی که با مجموع خبرگزاری های کشورهای اروپایی برابری دارد ، گویای اهمیت خبر در بین مردم ایران است .
👈 دقت در بازنمایی و کلیشه سازی ، توجه به مخاطب بعنوان سرمایه ، عدم کپی برداری یا نقل قول ، شجاعت در بیان حقایق ، دوری از انفعال ، شناخت بازی گردانهای پشت پرده برخی اخبار با پایه کذب ، کوتاهی متن و کمک به توسعه از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد .
مجموعه گفتمان توسعه تلاش دارد تا روزهای شنبه هر هفته ضمن برگزاری لایو زنده و ارتباط با مخاطببن گرامی ، در کنار پیگیری موضوعات مختلف ، از نظرات و تجربیات ارزشمند شرکت کنندگان بهره مند گردد .