🔴🔵 چرا میز خدمت و چرا توصیه نامه؟
مدیران و کارکنان ادارات و دستگاه های دولتی طی ساعات اداری در محل کار حضور دارند و مراجعین می توانند جهت انجام امور و رفع مشکلات در اداره حاضر شوند . از مزایای پیگیری در ساختمان اداری می توان به دسترسی مدیران به کارشناسان ، دسترسی به سوابق و اطلاعات ، امکان نامه نگاری و تبادل الکترونیکی با دستگاههای دیگر و ارائه راهكارهای لازم اشاره نمود . حال آنکه برپایی میز خدمت خارج از ساختمان اداره و در غیاب سخت افزار ، نرم افزار و نیروی کارشناس عملا نمایش تسهیل دسترسی مردم به مسوولان است .
سوال اساسی اینجاست که مگر درب اتاق مدیران دولت مردمی به روی مردم بسته است و مردم امکان دسترسی به مسوولان را ندارند که اینگونه میز را در اماکن پر جمعیت مستقر می کنند ؟
سوال دیگر اینکه ؛ آیا محل خدمت مسوولان شهرستان از جهت مسافت دور افتاده است؟
و نکته ی آخر اینکه ؛ سه شنبه های ملاقات مردمی در اکثر ادارات برقرار بوده و امکان ملاقات مردم ومسوولان مهیاست !
👈 نمونه ی مشابه این موضوع را می توان در نامه نگاریهای نماینده مجلس و دیگر اشخاص با ادارات دید !
مگر برخی ادارات در غیاب توصیه و تاکید ، امور مردم را انجام نمی دهند و یا نامه ی نماینده مجوزی است برای ترک قانون و انجام فعل خلاف اداری ؟
البته از شواهد امر چنین بر می آید که برخی مدیران ، خود وعده ی حل مشکل و انجام کار را مشروط به مکاتبه ی نماینده یا فلان شخص می کنند تا ارباب رجوع را روانه دفتر کنند باشد که انجام امور قانونی مردم ،تلقی به لطف و جذب رای شود و در این میان گاهی نیز حٓسٓب توصیه ویژه ممکن است قوانین دور زده شوند .
⭕ در هر حال توصیه می شود مدیران اول بر اساس وظیفه و محض رضای خدا و مردم ، قانون را برای همه یکسان ملاک قرار دهند و اگر می توانند خودشان از تبصره ها به نفع مراجعین استفاده کنند که خوشایند اشخاص هرگز جایگزین رضایت مستقیم مردم نخواهد شد .
#رضاقموشی