![]() |
![]() |
|
گفتار دوم
اما نکته اساسی در تحلیل تغییر استاندار اینکه ایشان در سخنان گذشته خود بارها اعلام نمودند که تحت هر شرایطی بر تفکرات و سیاست دولت اعتدال پایبند خواهد ماند و بنظر می رسد که امروز همان روزی است که باید منتظر گفتمان ایشان باشیم. باتوجه به توضیحات گفتار اول و موضع گیری های گذشته آقای روزبه در قبال دولت و برخی سیاسیون استان ایشان باید در اظهار نظرهای خود این موارد را مد نظر قرار دهد و خلاف جهت حرکت نکند. نکته مهمتر در این خصوص نیز متوجه نمایندگان محترم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی است.نمایندگانی که صراحتا پیگیر ابقای مرتضی روزبه بودندکه میتوان تلقی به مخالفت با انتصاب فریدون همتی نمود. با وجود اعلام تغییراستاندار هنوز هیچکدام از نمایندگان بصورت رسمی و علنی اعلام نظری نکرده اند و باید منتظر باشیم لیکن برخی کانالهای تلگرامی وابسته به نمایندگان در تلاش هستند تا همتی را بعنوان اصولگرا معرفی نمایند.این سیاست در جهت حفظ روحیه حامیان و جلوگیری از ریزش آرا صورت میگیرد.ولی باید در فکر برداشت یک بام و دو هوایی باشند که میتواند وجهه سیاسی این اشخاص را نزد شخصیتها و خصوصا موکلان پیدا خواهند نمود. با این وجود میتوان ادعا نمود که تغییر اخیر تغییر در پازل انتخابات بوده و قطعا میتواند از حجم تشکیک و تردیدها در مرحله اجرایی انتخابات بکاهد. چرا که برخی کاندیداها مدعی اصلولگرا بودن استاندار جدید هستند و رزومه ایشان را دلیل این مدعا معرفی میکنند و اصلاح طلبان نیز این تغییر را بسمت اختلاف خودشان با استاندارقبلی هدفگیری نموده و اقای همتی را برامده از اجماع جریان خود میدانند. حالا اصلاح طلبان استان با روحیه ای مضاعف وارد عرصه رقابت خواهند شد و البته این پایان کار نخواهد بود.حامیان دولت هنوز هم در مدیریت استان سهم حداقلی دارند و این درحالی است که برخی مدیران بدون توجه به جایگاه حقوقی خود بصورت رسمی و مخفیانه در اتاق فکر آنها بعنوان کاندیدای دوره آتی فعالیت عملی و فکری میکنند. استاندار جدید باید طی دستورالعملی رسمی ممنوعیت ورود عملی مدیران دستگاههای دولتی به حمایت علنی از کاندیداها را گوشزد نموده و نوع برخورد قانونی با متخلفان را مشخص نماید. موضوع فرماندار تاکستان نیز کاملا مشابه با آنچه بود که در گفتار اول در خصوص استاندار قبلی یادآور شدیم و استاندار محترم باید نگاه ویژه ای را به این شهرستان معطوف فرمایند. آنچه که توجه حامیان دولت در شهرستان تاکستان را بخود معطوف داشته اینست که این جریان هنوز نتوانسته به حداقل های مورد نظر در مدیریت دست یابد.برای این بحث میتوان دو راهکار را پیش بینی نمود. راهکار اول تغییر فرماندار در آستانه انتخابات و نظارت جدی بر دستگاههای دولتی راهکار دوم آغاز سریع اعمال تغییر مدیران ادارات شهرستان و بکارگیری نیروهای توانمند تر اکثریت مردم شهرستان معتقدند که اکثر مدیران با سیاستهای دولت همسو نیستند و توسعه و پیشرفت مناسب و مد نظر دولت در این شهرستان محقق نگردیده است.این موضوع میتواند انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را نیز تحت تاثیر قرار دهد. خصوصا اینکه این موضوع یعنی عدم انتصاب حامیان کاندیدای جریان اصلاح طلب و معتدل در پستهای مدیریتی در نوع خود از قدرت اجتماعی این جریان کاسته است. براستی دلیل عدم انتصاب حامیان واقعی دولت در مدیریت شهرستان چیست؟ اگرپاسخ ، ناتوانی و عدم صلاحیت است باید بگوییم که فرد ناتوان باید در مانورهای اجتماعی و سیاسی نیز ناتوان باشد در حالی که میزان آرای ریاست جمهوری ، شوراها و مجلس بر توانمندی این افراد صحه میگذارد. اگر پاسخ ، مخالفت دولت با انتصاب ایشان است باید به دولت ایراد جدی گرفت که چرا از مدیران دلسوز و معتقد به سیاستهای دولت استفاده نمیکند و این رویه با مولفه های موکلان همخوانی ندارد. با این وجود در دوره مدیریت جدید استان پیش بینی میشود که اولویت تغییرمدیریتی شهرستان تاکستان در چند دستگاه خلاصه گردد که بدلایل خاص از ذکر نام خودداری میشود.اما همین تغییرات میتواند مفید به حال مردم و دولت باشد. برچسبها: تحليل انتخابات, سياسي |
||
+
نوشته شده در ۱۳۹۴/۰۸/۲۷ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|