![تاک تيک].jpg](http://s6.uplod.ir/i/00708/3em3fynkgvn1.jpg)
|
|
|
|
|
🔴🔵 یک طرح : ارتقای سطح فرهنگی جلب رضایت عمومی درآمد زایی حاصل از نوسازی و بهسازی اماکن تجاری و مسکونی جلوگیری از رشد عرضی محدوده شهری زیباسازی شهری جلوگیری از فرسودگی شهری و مهمتر از همه ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح که مالکین اماکن و اراضی واقع در محدوده آن منتفع می شوند. نگرش یکسویه ای وجود دارد که مالکین املاک و اراضی که جهت امور عام المنفعه به تصرف شهرداری در می آید می توانند بعنوان معارض طرح شکایت کنند ولی کسانی که از ارزش افزوده ( ناشی از قرار گرفتن در موقعیت بهتر ) منتفع می شوند ، در قبال این انتفاع هزینه پرداخت نمیکنند. بنظر می رسد که شهرداری ها باید در این خصوص مصوبه ای را ارائه دهند که از ضمانت اجرایی لازم برخوردار باشد. 👈 و اما موضوع راه آهن که می توان با عملیاتی نمودن این پیشنهاد ،چالش موجود را مرتفع نمود. آیا معترضین به عبور ریل راه آهن و تمامی (تاکید می شود تمامی) ساکنین و مالکین اراضی حاشیه ریل راه آهن در محدوده مورد نیاز از کهک تا شامی شاپ ، حاضر هستند با حضور در دفاتر اسناد رسمی متعهد شوند که در صورت زیر زمینی کردن مسیر عبور ریل یا طرح انتقال آن ، مبلغ ارزش افزوده ملک خود را به حساب شهرداری واریز نمایند و یا متعهد شوند که درصورت هرگونه ساخت و ساز وفق مصوبه شورای اسلامی ، قدرالسهم بیشتری را به شهرداری پرداخت نمایند؟ آیا شرکت راه آهن شمالغرب حاضر است در این راستا با شهرداری تعامل نزدیکی داشته باشد و درصدی از هزینه اجرای پروژه را پرداخت نماید و مطالبات خود را بتدریج وصول نماید؟ و آیا شهرداری تحت این شرایط ، حاضر است به ماجرا ورود پیدا کند؟ بنظر می رسد که با توجه به دو خطه شدن ریل در آینده نزدیک و درصورت مثبت بودن پاسخ سوالات فوق امکان بررسی مجدد مطالبه مردم وجود داشته باشد.
|
||
|
+
نوشته شده در ۱۳۹۶/۰۶/۲۲ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|
||