![]() |
![]() |
|
ایا نمی شد ![]() راه اهن تاکستان کدام نقاط کشور رابه کدام نقاطایران وحتی دیگر کشورهای جهان متصل میکند .درعوض شهرما از چه امکاناتی در همین راستا برخوردار است وایا تدابیرلازم اندیشیده شده است .معمولا در اکثر شهرها شاهدیم که ریل راه اهن ازجنوب شهر میگذرد نه مرکز شهر حال انکه درتاکستان تنها دو یاسه خیابان نقطه ارتباط شمال با مرکزوجنوب است.این موضوع لزوم تدبیر مناسب را پررنگتر مینماید.درکدامین شهر تمام نقاط ارتباطی شهر بصورت زیرگذر است که قرار است این کار درتاکستان انجام شود وخیابانهای 22 بهمن جنوبی-امام موسی صدر-ایت الاه سعیدی ودراینده جاده اک همگی زیرگذر داشته باشند یعنی ما شاهد حتی یک خیابان شهری معمولی نخواهیم بود.بجای ارزش دارنمودن خیابانها ومحله ها وواحدهای تجاری وافزایش درامدها تصمیم به کور کردن شهر وکاهش ارزش ملک گرفته ایم. پیشنهاد من بعنوان کار نابلد اینست: یا دست به ابروی شهر نزنیم درحالی که میدانیم چشم شهر را کور میکنیم ویا طول4-3 کیلومتری راه اهن را بصورت زیرگذر وفضای همسطح که حدودا 40 متر عرض دارد رادر هر دو طرف تجاری نماییم.حال اگر بودجه داریم دولتی وپس از اتمام از امتیاز دایمی اجاره ودرامد برخوردار شویم واگربودجه نداریم بصورت پیش فروش اقدام به واگذاری نماییم .با اینکار اولا معضل راه اهن حل میشود دوما یک خیابان ومرکز خرید اضافه میشود سوما صاحبان املاک حاشیه راه اهن مجبور به نوسازی (همراهباپرداخت عوارض –مالیات)ونهایتا تغییر چهره حاشیه ونمای شهری میشوندونقاط فرسوده بازسازی .کاهش تلفات ناشی از برخورد باقطار-کاهش الودگی صوتی وصرفه جویی حداقل سالیانه ۵۰۰۰۰۰۰۰ تومانی که صرف نگهداری وقطاربانها می شود از دیگر مزایای این طرح است. چون بحث قابلیت تحلیل بسیار دارد وخواندن متن از حوصله خارج است به همین بسنده میکنم . ایا درامد این پروژه بیش از هزینه مورد نیاز نیست. میشود اگر بخواهیم. مگر شهرداران مشهور چه کرده اند که مشهور شده اند
اينتر + نت
با نام خدا و با اميد به همكاري همهي مخاطبان و خوانندگان عزيز ولايت سعي خواهيم كرد از اين شماره اگر مجالي بود از وبلاگها و سايتهاي هماستانيهاي عزيز در تمام زمينهها استفاده كنيم و نتيجهگيري آن را بر عهدهي خوانندگان گرامي بسپاريم. اما اولين مطلب اين شماره از رضا قموشي شهروند تاكستاني است كه در اين وبلاگ به عبور ريل راهآهن از ميان شهر اشاره شده است و با پيشنهادي در صدد رفع اين مشكل برآمده است. راهآهن به صورت زيرگذر و فضاي همسطح راهآهن تاکستان کدام نقاط کشور را به کدام نقاط ایران و حتی دیگر کشورهای جهان متصل میکند؟ در عوض شهر ما از چه امكاناتي در همين راستا برخوردار است و یا تدابیر لازم اندیشیده شده است؟ معمولا در اکثر شهرها شاهدیم که ریل راهآهن از جنوب شهر میگذرد نه مرکز شهر حال آنکه در تاکستان تنها دو یا سه خیابان نقطهي ارتباط شمال با مرکز و جنوب است. این موضوع لزوم تدبیر مناسب را پررنگتر میكند. در کدامین شهر تمام نقاط ارتباطی شهر به صورت زیرگذر است که قرار است این کار در تاکستان انجام شود و خیابانهای 22 بهمن جنوبي، امام موسی صدر، آيتا... سعيدي و در آینده جادهي اک همگی زیرگذر داشته باشند. یعنی ما شاهد حتی یک خیابان شهری معمولی نخواهیم بود. به جای ارزشدار كردن خيابانها و محلهها و واحدهای تجاری و افزایش درآمدها تصمیم به کور کردن شهر و کاهش ارزش ملک گرفتهایم. پیشنهاد من به عنوان کار نابلد این است: یا دست به ابروی شهر نزنیم در حالی که میدانیم چشم شهر را کور میکنیم و یا طول 4ـ 3 کیلومتری راهآهن را به صورت زیرگذر و فضای همسطح که حدودا 40 متر عرض دارد را در هر دو طرف تجاری كنيم. حال اگر بودجه داریم دولتی و پس از اتمام از امتیاز دایمی اجاره و درآمد برخوردار شویم و اگر بودجه نداریم به صورت پیشفروش اقدام به واگذاری كنيم. با اینکار اولا معضل راهآهن حل میشود، دوما یک خیابان و مرکز خرید اضافه میشود، سوما صاحبان املاک حاشیهي راهآهن مجبور به نوسازی (همراه با پرداخت عوارض، مالیات) و نهایتا تغییر چهرهي حاشیه و نمای شهری میشوند و نقاط فرسودهي بازسازی؛ چون بحث قابلیت تحلیل بسیار دارد و خواندن متن از حوصله خارج است به همین بسنده میکنم. آیا درآمد این پروژه بیش از هزینه مورد نیاز نیست؟ میشود اگر بخواهیم.
مگر شهرداران مشهور چه کردهاند که مشهور شدهاند؟
|
||
+
نوشته شده در ۱۳۸۷/۰۱/۲۷ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|
![]() |
![]() |
|
زندگی مشابه بازی سرسره کودکاناست, باید بسختی از پله ها بالا بروی تا راحت سر بخوری.میزان تحمل نیز بامیزان سر خوردن رابطه دارد. |
||
+
نوشته شده در ۱۳۸۷/۰۱/۲۶ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|
![]() |
![]() |
|
چقدر زود دیر می شود وچقدردیر فرصت می شود- ولی تعجبا چقدر زود اینده می شود وچقدر زود ما گذشته میشویم برایاینده گان . |
||
+
نوشته شده در ۱۳۸۷/۰۱/۲۶ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|
![]() |
![]() |
|
بخشی ازشعر<عشق >ازسروده های سال74 خودم
چشم شهلا شده پیمانه عشق خمره ساغی میخانه شکست
ساغی امشب شده دیوانه عشق اتش عشق فتا دست بر دل
دل پاکم شده ویرانه عشق پر پروانه چوشمعی سوزاند
ان زمان گو شده پروانه عشق مرغ عاشق به درون قفسی
سر دهد نغمه رندانه عشق من و پروانه وشمع وساقی
جملگی سر به در خانه عشق … |
||
+
نوشته شده در ۱۳۸۷/۰۱/۲۶ساعت توسط گفتمان توسعه
|
![]() |
![]() |
|
+
نوشته شده در ۱۳۸۷/۰۱/۲۴ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|