تاک تيک].jpg

توسعه تاکستان _ تاک تیک حضور | بهمن ۱۳۹۵
اولين وبلاگ انتقادي تاکستان( هر شهروند یک ایده  ،  یک شهر ایده آل )

 

الزام شرکتهای صنعتی ،  شرکتهای پخش و انبارها به ثبت مشخصات در سامانه جامع انبارها

 

صاحبان شرکتهای صنعتی ، معدنی و تولیدی  می بایست از طریق سامانه بهین یاب www.behinyab.ir  , وشرکتهای پخش و صاحبان انبارها از طریق سامانه جامع انبارها www.nwms.ir نسبت به اصلاح اطلاعات و ثبت مشخصات انبار خود اقدام نمایند.این تصمیم در جهت ایجاد پنجره واحد تجارت پیش بینی گردیده که اجرای آیین نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اهداف مورد نظر است.

انبارهای عمومی و خصوصی-انبارهای گمرکی-انبار بنادر-انبار اموال تملیکی-سردخانه ها-واحدهای تولیدی و صنعتی-معادن-انبارهای صنفی-داروخانه ها-انبار مزارع ، باغات و دامداری ها و .... از جمله مشمولان این طرح محسوب می شوند.

ا وزارت صنعت،معدن و تجارت - ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  - معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور – وزارت اقتصاد و دارایی - گمرک وزارت راه وزارت جهاد کشاورزی وزارت بهداشت نیروی انتظامی و دیگر دستگاههای اجرایی در این خصوص همکاری تنگاتنگی را معمول خواهند داشت.

 


برچسب‌ها: اقتصادی
+ نوشته شده در  ۱۳۹۵/۱۱/۱۸ساعت   توسط گفتمان توسعه  | 

    دهه  

 

                            فجر 

                                       

 

                                                                                          مبارک

+ نوشته شده در  ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ساعت   توسط گفتمان توسعه  | 

پیدا و پنهان تحمیل هزینه پیامک تبلیغاتی:

این روزها شاهد افزایش موج اعتراضات کاربران در خصوص حجم پیامک های ارسالی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هستیم.
موضوعی که بظاهر ارقام دو الی سه رقمی هزینه را بر مشترکان تحمیل میکند لیکن اگر قدری مورد کاوش قرار گیرد به نتایج میلیاردی سودهای حاصله دست خواهیم یافت.طبق براوردهای صورت گرفته ، بطور متوسط روزانه 20 الی 25 میلیون پیامک از طریق تلفن همراه(موبایل)در کشور ارسال می شود که رقم قابل توجهی از هزینه را بخود اختصاص داده است.این درحالی است که به پیامکهای ارسالی شرکتهای پیامک انبوه نیز 9 درصد مالیات ارزش افزوده تعلق می گیرد.

نکات حقوقی:
نقض آشکار حقوق شهروندی با ارسال ناخواسته این حجم از پیامکها از جمله مسائلی است که نیازمند بازنگری و اصلاح ساختاری شرکتهای بظاهر خدمت رسان است.همچنانکه بسیاری از پیامکهای ارسالی علاوه بر ایجاد مزاحمت مشترک میتواند موجب رنجش خاطر و ذهن مخاطب گردد.
در این میان میتوان به موضوع تحمیل اجباری هزینه نیز اشاره نمود.


براستی تفاوت حقوقی مزاحمت تلفنی که در ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات پیش بینی گردیده با مزاحمت پیامکی چیست؟
" هر گاه کسی به وسیله‌ی تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد."
حال آنکه پیامک نیز بعنوان بخشی از خدمات اپراتورها عموما بدون اجازه و درساعات مختلف شبانه روز ارسال می شوند.
نکته جالب:
شرکتها بجای کسب تکلیف و اجازه قبل از ارسال پیامک ، عموما پس از ارسال(تحمیل)راهکار لغو و انسداد را ارائه می دهند.چرا که بسیاری از کاربران با روشهای پیشنهادی آشنایی ندارند.مثال بلا تشبیح که میتوان بکار برد اینست که ابتدا از جیب دیگری مبلغی را بدون اجازه برداریم و سپس پیشنهاد دهیم تمایلش به پس گرفتن مبلغ را اعلام نمایند.البته در این پروسه حداقل هزینه اولین پیامک و دو پیامک ارسالی و پاسخ دریافتی به مشترک تحمیل شده است.
گوناگونی و تنوع راهکارهای انسداد پیامک انبوه نیز در نوع خود جالب است.
👈مثلا روشهای ذکر شده در خصوص همراه اول عبارتند از:
*800#
*89999#
روی کیبورد گوشی
تماس با شماره 09990 و 9991
ارسال عدد 2 به شماره 8999

و روشهای پیشنهاد شده برای خطوط ایرانسل عبارتند از :
ارسال کلمه stop به شماره 131
مراجعه به ویترین سایت ایرانسل
تماس با شماره 711 و 700
ارسال عدد 2 به شماره 5115 و 5005

بنظر شما ساختن پهباد آسانتر از حذف پیامک تحمیلی است؟

+ نوشته شده در  ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ساعت   توسط گفتمان توسعه  | 

+ نوشته شده در  ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ساعت   توسط گفتمان توسعه  | 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: علاوه برآن سرعت دسترسی به مطالب در شبکه اجتماعی داخلی افزایش می یابد و کیفیت هم بسیار بالاتر خواهد بود.
واعظی با تاکید بر این که دنبال ایجاد شبکه های بومی منطبق با نیازهای داخلی هستیم، گفت: شبکه های اجتماعی خارجی باید رعایت همه تاکیدهای ایران از اصول اساسی فعالیت آنان باشد، زیرا اکنون بسیاری از خانواده ها از این شبکه های استفاده می کنند.
عضو هیات دولت یازدهم استفاده مفید بیشتر مردم از شبکه های اجتماعی را یادآورشد و بیان داشت: درصد بسیار کمی دنبال مطالب غیر اخلاقی هستند که آنها هم باید از طریق دستگاه های ذیربط رسیدگی شود.
 براساس آمار منتشر شده، بیش از 40 میلیون دستگاه گوشی هوشمند تلفن همراه در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد و در این بین حدود 30 میلیون ایرانی از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند.
پیشتر ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی بر حمایت از شبکه های اجتماعی بومی تاکید کرد و آماری از فعالیت شبکه های اجتماعی در ایران به اطلاع رساند که بر این اساس حدود 200 شبکه‌ اجتماعی داخلی و خارجی در ایران فعالیت می‌کنند و هر یک از آن‌ها بالای 10 هزار نفر عضو دارند.
تعداد کاربران ایرانی تلگرام 24 میلیون برآورد می‌شود و 14 میلیون عضو ایرانی نیز در واتس اپ فعالیت می‌کنند. اینستاگرام هم بین 12 تا 14 میلیون کاربر در ایران دارد. 

+ نوشته شده در  ۱۳۹۵/۱۱/۰۳ساعت   توسط گفتمان توسعه  |