تاک تيک].jpg

توسعه تاکستان _ تاک تیک حضور | اردیبهشت ۱۳۹۶
اولين وبلاگ انتقادي تاکستان( هر شهروند یک ایده  ،  یک شهر ایده آل )


🔴🔵 انتشار چند نمونه از نامه محرمانه تائید صلاحت برخی کاندیداهای گرامی ، این سوال را ایجاد کرده که چرا برخی دیگر از کاندیداها نامه اعلام تائید صلاحیت خود را منتشر نکرده اند و همین موضوع شبهه و شایعه رد صلاحیت را رقم زده است.
فلذا موارد ذیل به اطلاع فعالان مجازی رسانیده می شود:
1- بهتر است نامه هایی که در طبقه بندی محرمانه قرار گرفته اند منتشر نشود و البته با توجه به موقت بودن جنبه محرمانه بودن تائید یا رد صلاحیت این نامه ها بهتر بود عنوان محرمانه محدود به دوره زمانی خاصی میشد که عملا بعد از آغاز رسمی تبلیغات دیگر کاربردی نخواد داشت. هرچند بنظر می رسد که حسب نوع این نامه ها ، مشمول ماده 501 قانون مجازات اسلامی نباشد .
2- یکی از دلایل تاکید بر محرمانه بودن این نامه ها نیز حفظ کرامت کاندیداهایی است که احتمالا صلاحیتشان تائید نشده ولی فرصت قانونی برای اعتراض وجود دارد.
3- دیگر دلیل تاکید بر محرمانه بودن نتیجه صلاحیت نیز جنبه تبلیغاتی آن است که قانونگذار ان را محدود به زمان تعریف شده نموده است.
4- با این وجود کاندیدایی که موفق به دریافت صلاحیت از مراجع قانونی شده باشد قطعا مرحله اول را با افتخار طی کرده و از انتشار ان نیت خیر دارد و شاید هم با این اقدام میخواهند به شایعات احتمالی گذشته خط بطلان بکشند ولی در نوع خود باعث شده تا در ذهن طرفداران کاندیدایی که تصویر تائیدیه خود را در فضای مجازی منتشر نکرده ، شبهه رد صلاحیت ایجاد شود.در صورتی که 👈 این کاندیداها نیز تائید شده اند👉
5- مطابق قانون در تاریخ 17 اردیبهشت ماه اسامی کلیه کاندیداهای تائید صلاحیت شده از سوی فرمانداری و بخشداریهای تابعه متتشر خواهد شد.
👈 نکته پایانی : قطعا کسانی که اعتماد میکنند تا اداره مدیریت شهری را برای مدت 4 سال به شما کاندید بزرگوار بسپارند ، به حرف شما اعتماد دارند و الزامی در انتشار نامه نخواهد بود.

برای همه کاندیداهای گرامی آرزوی موفقیت داریم.


برچسب‌ها: اجتماعی _ انتخابات تاکستان
+ نوشته شده در  ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ساعت   توسط گفتمان توسعه  | 

🔴🔵 در باب ستادهای فیزیکی و مجازی انتخابات :
تشکیل ستادهای انتخاباتی با هدف برنامه ریزی حامیان کاندیداها برای موفقیت در تبلیغات بعنوان اصلی ترین بخش انتخابات محسوب می شود که در راستای معرفی کاندید و جلب آراء مردمی صورت می گیرد.
این موضوع در انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس متفاوت با انتخابات شوراهای اسلامی است.بگونه ای که در این دو دفتر ثابتی با عنوان ارتباط مردمی وجود دارد ولی شوراهای منتخب هم در محل ساختمان شورا و هم در محیط اجتماعی قابل دسترسی می باشند.
👈 سهولت دسترسی موکلین به وکلا و منتخبین مهمترین موضوع پس از انتخابات است و معمولا نقدهای فراوانی وارد می شود.
یک کاندید حاضر است برای مدت یک هفته تبلیغات مبالغ قابل توجهی را صرف اجاره مکان نمایند.حفظ ارتباط با مردم و رجوع به خرد جمعی بطریق فیزیکی و مجازی از سوی فرد پیروز از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
👈 نکته مهمتر :
وقتی که قانون این امکان را برای تک تک مردم فراهم کرده تا تمام اعضای شورا را انتخاب کنند ، وقتی که در فرض عدم مشارکت و یا انتخاب تعداد کمتر کاندیداها ، همه تعداد قانونی شورا راهی پارلمان شهری می شوند ، وقتی که به تعداد مناسب کاتدید ثبت نام کرده اند ، بهترین و مفیدترین کار ما رای دادن و انتخاب همه نفرات است. کمپین مخالفت با تک رای و رای تعصبی.
👈 بهترین مولفه ها برای کسب حداکثری موفقیت عبارتند از :
1- توانایی و تخصص در مدیریت کار گروهی و شهری
2- دارای ارتباط اجتماعی و سیاسی قوی برای پیشبرد اهداف عمومی
3- دارای قدرت بیان و نطق
4- عدم اشتغال در حرفه های خاص که میتواند موجب آسیب در انجام وظایف قانونی گردد.
5- جرات و جسارت دفاع از حقوق موکلین و عموم مردم.
6- اشنایی با حقوق شهروندی و راهکارهای اشائه فرهنگی آن.
7- سابقه فعالیت اجتماعی ، پیگیری امور و توانایی آسیب شناسی همراه با توان رفع آنها.
8- داشتن روحیه تعامل و همکاری با تفکرات مختلف.
9- توانایی در شناسایی منافذ تخلف و برخورد قانونی با متخلفان.
10- علاقمندی و اشتیاق برای خدمت و خلوص نیت.

 

رضا قموشی

فعال سیاسی و اجتماعی

+ نوشته شده در  ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ساعت   توسط گفتمان توسعه  |