![]() |
![]() |
|
استارت تبلیغات انتخابات شورای اسلامی تاکستان با هزینه بودجه بهزیستی زده شد.درتاکستان اثبات شده که افراد ناتوان با عملکرد ضعیف معمولا با روی کار آوردن پول و زور سعی در جلب آراء قشر ضعیف دارند وهرگز هم نتیجه ای عایدشان نمی شود |
||
+
نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۲/۲۱ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|
![]() |
![]() |
|
مثل اینکه من لیاقت دیدار وبلاگ نویسان استان قزوین را نداشتم .چون هرچه سعی کردم نتوانستم خودم را به سالن نمایش "قهوه قجری" برسانم.خیلی مشتاق بودم تا از نزدیک با آقا خدابخش دیداری داشته باشم.
|
||
+
نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۲/۲۱ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|
![]() |
![]() |
|
آنقدر درد درون را در دل خود ریختم تاکه خود با درد هستی سوز خود آمیختم تا جدا ماند من دربند ز هر بیگانه ای از توهم ای عشق بی فرجام من بگریختم برگ سبزی بودم ودر تندباد حادثه ساز تن به هر چه شاخه بی ریشه ای آویختم
فعلا که دوره طوری شده که دزدمعروف ونوه دزد و....قاطی مردمی شدند که بدنبال دزد می چرخند.فعلا که دور دور فراموشی گذشته است.مثل اینکه راست دستها متن فارسی را ازچپ به راست مینویسندولی از راست میخوانند تا درست خوانده باشند.آره داداش درسته بوی عید را ازسفره خالی هم میشه حس کرد ولی بشرطی که سفره رنگین اون یکدونه همسایه را نبینیم. خدایا....میبینی که خیلی ها برای دست وپنجه نرم کردن با میلگرد مذاب (کارخانه ها)هم باید منت این و اون را بکشند تا لقمه نان را به قیمت خونشون سر سفره ببرند.
اگه بخوای به یک آرزو دست پیدا کنی ....باید حداقل سه تا آرزوی دیگر را به گور ببری خوش بحال بچه ها که با چندتا متکا وچادر مامانشون میتونن واسه خودشون خونه ای درست کنند وتوی اون خونه خوش بگذرونند.تازه کلی هم خاله وعمه وعمو ودایی مهمون این خونه میشن(خاله بازی).اونا خونشون را توی خونه ای میسازند که بابا کلی خون دل خورده تا آجرهاشو رو هم بذاره.تازه....اونا سرماهی راهم کلاه گذاشتن که تنگ کوچیک را براش دریا میکنن. هم خسته ام وهم کلی کار دارم.امروز هم یکی از اون غروبهایی هست که یاد دروغهای جامعه افتادم وبدهی های خودم.
|
||
+
نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۲/۱۵ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|
![]() |
![]() |
|
تجارت ماهی قرمز مدت هاست که در دوره زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین شکل میگیرد تجارتی که محصول آن هیچ ریشه ای در تاریخ باستانی عید نوروز ایرانی ندارد .
۸۰ سال پیش به همراه ورودچای به ایران ماهی قرمز نیز که سمبل عید چینی ست به سفره های هفت سین مراسم عید نوروز ما وارد شد غافل از اینکه در عید چینی ماهی قرمز را رها میکنند تا زندگی جریان یابد و ما ماهی قرمز را اسیر تنگ بلورین میکنیم تا همزمان با رشد سبزه های سفره هایمان و باروری زمین هر روز او را به مرگ نزدیک و نزدیک تر کنیم .
جالب است بدانید در هیچ کدام از مراسم سنتی مان در مورد نوروز ماهی قرمز جایگاهی ندارد در میان رسوم زرتشتی در سفره عید انار به نشانه باروری و عشق و یا سیب سرخ درون ظرف آب مقدس رها میشود تا عشق و باروری همچنان پاینده بماند. اگر ایرانی ها می دانستند که ماهی قرمز هیچ ریشه تاریخی در سفره هفت سین ندارد به جای پرداخت برای خرید و قتل ماهی های قرمز به بهانه عید، سیب قرمز یا انار را در آب رهامیکردند که ریشه در تاریخ این دیار دارد .
هر سال ایام عید ۵ میلیون قطعه ماهی میمیرند. ۵ میلیون قطعه ماهی قرمز به خاطر رنگ و لعاب سفره هفت سین، به خاطر هیچ و عجیب نیست اگر بدانیم در صورتیکه ایرانی ها از خرید ماهی قرمز منصرف شوند این تجارت سیاه روزی پایان خواهد یافت. عجیب نیست اگر باور کنیم سیب سرخ یا انار همان سرخی هفت سین ایرانی ست که ریشه در تاریخ چند هزار ساله سنت ما دارد .
عجیب نیست اگر تابلوی معروف هفت سین کمال الملک را در کاخ گلستان به تماشا بنشینیم و ببینیم که او نیز ماهی قرمز را میان سفره هفت سینش طراحی و نقاشی نکرده است .
ماهی قرمز در سفره هفت سین ایرانی جایی ندارد پس لطفاًماهی قرمز نخرید |
||
+
نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۲/۰۸ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|
![]() |
![]() |
|
ترجمه : غلامعلی کشانی- آبان ١٣٧٨تعبير نافرمانی مدنی برای اولين بار از سوی هانری دیوید ثورو در مقاله ای به همين نامبکار برده شد . این مقاله در آمریکای قرن ١٩ نوشته شد.نافرمانیمدنی وسيله ای برای انقلاب بمعنی براندازی نيست، اما ابزاری اصلاح طلبانه و محدودکننده ی قدرت بی حد و حصر ماشين حکومتی بمنظور عادلانه تر کردن آن است که بهتعبير ثورو این خود بمعنی انقلابی واقعی است. نافرمانی به کسب قدرت نمی اندیشد، ودر عوض بيشتر با اخلاق، وجدان فردی و آزادی فرد مستقل تَ فر د یافته سر و کار دارد.نافرمانی مدنی برخلاف انقلاب که متعلق به نااميدشدگان از ایجاد تغيير تحميلی یا ارادیدر خصلت های حریف و " آن دیگر"ی (و به تعبير انقلابيون، دشمن) است، فراخوانیاست خطاب به اميدوارترین جان ها و روح های یک ملت، تا با پاسخ به ندای وجدان و عملمستقيم، به اصلاح شرایط و تغيير رفتار حریف (چه بخواهد یا نخواهد) اقدام کنند و در صورتعدم موفقيت، حداقل، وجدان تفرد یافته ی خود را زنده نگاه دارند. نافرمانی مدنی درخدمت منافع حکومت و بقای مثبت آن ا س ت ، ام ا ب ا ت ا ی ي د ر ف ت ا ر ع ا د لا ن ه آ ن و ه م ز م ا ن ب ا ر د عملی اعمال ستمگرانه ی حاکميت.کوتاه سخن اینکه: نافرمانی مدنی از جنس گفتگوست و آشتی، و نه از جنس قهر و نفرت.لذا فرصتی است مغتنم برای بقا و ارتقاء کيفی حاکميت، تا به گفتگویی برابر با رعایا (یاشهروندان) خود بپردازد، گفتگویی که در اثر دوری حاکميت از ولی نعمتان خود، مدت ها بهتعویق افتاده است. لذا قبل از هر کس و هر نهادی، این حاکميت است که می باید م شو قو خواهان رواج آن باشد تا بقایش تضمين و منافع شهروندانش نيز تامين گردد.
|
||
+
نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۲/۰۶ساعت توسط گفتمان توسعه
|
|