تاک تيک].jpg

توسعه تاکستان _ تاک تیک حضور | شهریور ۱۳۹۶
اولين وبلاگ انتقادي تاکستان( هر شهروند یک ایده  ،  یک شهر ایده آل )

🔴🔵 یک درخواست از مخترعین ، صنعتکاران ، صاحبان ایده و خصوصا مسئولان محترم :

 

وضعیت اقلیمی ایران و خشکسالی ، باعث شده تا بسیاری از مردم و مسئولان توجه خود را به این موضوع معطوف کنند.با توجه به اهمیت هر قطره آب در حیات بشری می توان به کمک جوانان این مرز و بوم دستگاهی را طراحی کرد که بتواند در مدار فاضلاب خانگی قرار بگیرد و آن را تصفیه نماید.
این دستگاه باید در سایز کوچک مشابه آبگرمکن طراحی و در محل مناسبی از ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و اداری نصب شود. با اتصال سیستم فاضلاب خانگی به این دستگاه ، روند تصفیه انجام شده و به مخزنی که تعبیه شده منتقل شود.اگر سیستم فیلترها و تصفیه مناسب باشد می توان از آب مخزن در آبیاری باغچه ، شستشوی خودرو ، شستشوی محوطه ، آب نما ، سپتیک تانک سرویس بهداشتی و موارد دیگر استفاده نمود.
هرچند که در برخی کشورها سرمایه گذاری ویژه ای صورت گرفته و دو انشعاب مجزا وجود دارد لیکن با توجه به وضعیت بودجه و طولانی بودن تفکیک انشعاب در ایران ، میتوان طرح پیشنهادی را در دستور کار قرار داد.

رضا قموشی

 


برچسب‌ها: اقتصادی
+ نوشته شده در  ۱۳۹۶/۰۶/۲۸ساعت   توسط گفتمان توسعه  | 


🔴🔵 مقایسه ای کوچک از امکان ارتقاء و رشد در مراکز استانها نسبت به شهرستانها :


 ادارات کل و نهادهای مربوطه معمولاً در شهرهای بزرگ یا مراکز استان‌ها قرار دارند. تعداد این نهادها به بیش از ۱۳۰ عدد می‌رسد که بر اساس چارت سازمانی تعریف شده دارای بخشهای مختلفی هستند.
معاونت ، رئیس اداره ، کارشناس مسئول و مدیر دفتر از جمله پستهای مشخص شده می باشند که تحت عنوان پست سازمانی در احکام کارگزینی ذکر می شوند.
از جمله مزایای این مشاغل نیز سطح دریافت ، اختلاف مزایا و اضافه کاری است.
این شرایط باعث افزایش میل و رغبت کارکنان دستگاهها برای اشتغال در ادارات کل و سازمانها گردیده.
اما در بسیاری از ادارات شهرستانی اینگونه نیست و حتی پست معاونت نیز گنجانده نشده است. این عنوان در قالب ابلاغ فاقد اثر قانونی می باشد و با توجه به عدم اختلاف دریافتی و فقدان مرجع قانونی عملا شکل صوری دارد.

فلذا انتظار داریم تا هیات محترم دولت و مجلس شورای اسلامی ، تصمیم لازم را در این خصوص اتخاذ نمایند.اصلاح روند فعلی میتواند باعث تقسیم کار ، افزایش اختیار قانونی بخشی از کارکنان و تشویق بیشتر در راه انجام وظایف محوله گردد.ضمن آنکه روش مناسبی است برای پرورش مدیران از بین کارکنان شهرستانی.

رضا قموشی
فعال سیاسی و اجتماعی

+ نوشته شده در  ۱۳۹۶/۰۶/۲۶ساعت   توسط گفتمان توسعه  | 


🔴🔵 نبود انبار تحویل کالا در ایستگاه راه آهن تاکستان :
صاحبان مشاغل مختلف مدعی هستند که در صورت سفارش کالا از شهرها و استانهای دیگر ، مجبور هستند قزوین را بعنوان مقصد این سفارش ها اعلام کنند و پس از صرف وقت و هزینه ، کالای خود را از ایستگاه قزوین تحویل بگیرند.هزینه حمل کالا از طریق شرکتهای باربری بمراتب بالاتر از هزینه حمل ریلی می باشد.

این افراد اظهار می دارند که موضوع را طی ملاقات حضوری به اطلاع برخی مسئولان محترم رسانده اند اما کماکان اقدامی صورت نگرفته است.


امیدواریم در کنار مشکلات عبور ریل راه آهن شاهد خدمات مثبتی باشیم.

 

+ نوشته شده در  ۱۳۹۶/۰۶/۲۶ساعت   توسط گفتمان توسعه  | 


🔴🔵 واکاوی یک انتخاب :

 

بررسی برنامه ها و توانمندی گزینه های پیشنهادی برای تصدی شهرداری تاکستان به مرحله آخر رسید و کانال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر لیست این گزینه ها  را منتشر نمود.
آقایان ؛ شهیدی ، بهزادپور،قاسم پور،تقی پور،پیری،محمدحسینی،حسینی،رضا رحمانی،گودرز رحمانی،طاهری بشارت و شهریار رحمانی ، 11 گزینه ای بودند که جهت ارائه برنامه و اثبات توانایی در صحن پارلمان شهری حضور یافتند.

بنظر می رسد که آقایان قاسم پور  و بهزاد پور از شانس بالاتری برخوردار هستند لیکن  آقای قاسم پور با هفت رای بعنوان شهردار خرمدره انتخاب شده و منتظر صدور حکم هستند.
طی روزهای اخیر شاهد عکس العمل های مختلف فعالان اجتماعی در فضای واقعی و مجازی بودیم که مهمترین آن ، ابراز مخالفت با طرح و پیشنهاد برخی از گزینه ها می باشد.
از آنجایی که اعضای شورای شهر منتخبین مردم می باشند و انتخاب ، با علم به تمامی اختیارات قانونی صورت گرفته است فلذا موکلین می توانستند گزینه های توانمند مد نظر را به کاندیدای پیروز خود پیشنهاد دهند.مطلع می باشید که در طرح اصلاح انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا موضوع انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم همزمان با انتخاب شوراها به مجلس ارسال گردید که با مخالفت حداکثری نمایندگان مواجه شد . بنابراین بین پیشنهاد و دخالت یا نقد و تخریب باید حد و مرزی قائل شویم.
بنظر می رسد که مطرح شدن گزینه های مختلف بر اساس تفکرات فردی اعضاء بوده که مغایرتی با شعار انتخاباتی اکثریت منتخبین ندارد.
فراموش نکنیم که معیار تصمیم گیری در شورا بر اساس رای حداکثری است در عین حال محدودیتی برای اظهار نظر هر عضو وجود ندارد.
بنده نیز بعنوان شهروند مخالف برخی از این گزینه ها می باشم لیکن استناد به رد صلاحیت در انتخابات شورای شهر توجیه قابل قبولی برای مخالفت با مرحله طرح بررسی نمی باشد و چه بسیارند اشخاصی که برای برخی مناصب رد صلاحیت می شوند اما در منصب و مسئولیت دیگری به خدمت گرفته می شوند.اخیرا نیز در سطح کشوری شاهد نمونه هایی بودیم.نکته قابل ذکر اینکه برخی از استناد کنندگان به این موضوع ، دچار یک بام و دو هوا شده و این بند را مختص برخی از افراد میدانند و دیگران را مبری میکنند.فراموش نکنیم که این عده در روزهای پایانی دوره چهارم صرفا بدلیل نگاه سیاسی و بدون توجیه عملکردی از چه کسی حمایت کردند !. واما در سوی دیگر میدان سیاسی نیز شاهد مخالفت با یک گزینه هستیم در حالی که ایشان با حمایت حداکثری نمایندگان این طیف در شورا برای مدت سه سال و نیم در مسند شهردار قرار گرفته بود و اعضای دیگر بدلیل اقلیت بودن نتوانستند ایشان را عزل نمایند.اینکه تنها در روزهای پایانی دوره چهارم ماجرا عکس شد و جای مخالف و موافق تغییر کرد خود ماجرای مفصلی است که بیانش سودی نخواهد داشت.بنابراین اگر طرح چندباره استیضاح ایشان طی روزهای پایانی ریشه در ناتوانی ، تخلف ، قانون گریزی و... دارد ، ابتدا باید مسئولیت سه سال و نیم قبل را می پذیرفتند و از مردم عذرخواهی میکردند.

با این توضیحات مشخص است که عده ای سعی دارند تا اصطلاحا دعوای شورای دوره چهارم را به شورای پنجم بکشانند و نتیجه انتخابات را بی تاثیر جلوه دهند.
بنظر می رسد که اعضای شورای شهر در اولین و مهمترین گام نتوانستند از فرصتها استفاده کنند چرا که طولانی شدن انتخاب قطعی شهردار و گذشت زمان باعث خارج شدن برخی گزینه ها از لیست گردید.

 

رضا قموشی


برچسب‌ها: اجتماعی _ انتخابات تاکستان
+ نوشته شده در  ۱۳۹۶/۰۶/۲۳ساعت   توسط گفتمان توسعه  | 

🔴🔵 یک طرح :
اصلاح معابر و خیابانهای شهر و روستا اعم از تعریض ، پیش بینی خدمات عمومی و ... در عین حال که هزینه قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد لیکن مزایای قابل توجهی را در پی خواهد داشت که از آنجمله می توان به این موارد اشاره نمود:
تسهیل تردد و کاهش ترافیک

ارتقای سطح فرهنگی

جلب رضایت عمومی

درآمد زایی حاصل از نوسازی و بهسازی اماکن تجاری و مسکونی

جلوگیری از رشد عرضی محدوده شهری

زیباسازی شهری

جلوگیری از فرسودگی شهری

و مهمتر از همه ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح که مالکین اماکن و اراضی واقع در محدوده آن منتفع می شوند.

نگرش یکسویه ای وجود دارد که مالکین املاک و اراضی که جهت امور عام المنفعه به تصرف شهرداری در می آید می توانند بعنوان معارض طرح شکایت کنند ولی کسانی که از ارزش افزوده ( ناشی از قرار گرفتن در موقعیت بهتر ) منتفع می شوند ، در قبال این انتفاع هزینه پرداخت نمیکنند.

بنظر می رسد که شهرداری ها باید در این خصوص مصوبه ای را ارائه دهند که از ضمانت اجرایی لازم برخوردار باشد.
افزایش قدر السهم شهرداری در صورت هرگونه نوسازی و بهسازی این املاک یکی از راهکارهای قابل بحث می باشد.

👈 و اما موضوع راه آهن که می توان با عملیاتی نمودن این پیشنهاد ،چالش موجود را مرتفع نمود.

آیا معترضین به عبور ریل راه آهن و تمامی (تاکید می شود تمامی) ساکنین و مالکین اراضی حاشیه ریل راه آهن در محدوده مورد نیاز از کهک تا شامی شاپ ، حاضر هستند با حضور در دفاتر اسناد رسمی متعهد شوند که در صورت زیر زمینی کردن مسیر عبور ریل یا طرح انتقال آن ، مبلغ ارزش افزوده ملک خود را به حساب شهرداری واریز نمایند و یا متعهد شوند که درصورت هرگونه ساخت و ساز وفق مصوبه شورای اسلامی ، قدرالسهم بیشتری را به شهرداری پرداخت نمایند؟

آیا شرکت راه آهن شمالغرب حاضر است در این راستا با شهرداری تعامل نزدیکی داشته باشد و درصدی از هزینه اجرای پروژه را پرداخت نماید و مطالبات خود را  بتدریج وصول نماید؟

و آیا شهرداری تحت این شرایط ، حاضر است به ماجرا ورود پیدا کند؟

بنظر می رسد که با توجه به دو خطه شدن ریل در آینده نزدیک و درصورت مثبت بودن پاسخ سوالات فوق امکان  بررسی مجدد مطالبه مردم وجود داشته باشد.

 

+ نوشته شده در  ۱۳۹۶/۰۶/۲۲ساعت   توسط گفتمان توسعه  |